אתר חברה - כלי שיווקי יעיל?

רשימת ה"עשה" ו"אל תעשה" בעיצוב אתר חברה

התחרות על תשומת ליבו של הגולש הולכת וגוברת. גם לאחר שהצלחת להביא את הגולש לדף הבית שלך, ולאחר שהגולש מצא עניין בתוכן, כל התראה על הגעת E-mail חדש, פנייה במסר-ישיר (דוגמת מסנג'ר) פופ-אפ ועוד, מתחרים איתך על תשומת ליבו.

מחקרים אקדמיים בתחום טווח קשב (דוגמת זה של פרופ' טד סאלקר ממכון ה-MIT במסצ'וסטס ארה"ב) מראים על קיטון משמעותי בטווח הקשב וגידול משמעותי במוסחות הדעת של הגולש במדיה האינטרנטית, כאשר כל קליק על העכבר פותח אינספור אפשרויות באוקיינוס של מידע זמין.

תובנות על הגולש באתרך:

  • הגולש באתר לא קורא את התוכן! כי אם סורק אותו ובודק האם התוכן רלוונטי עבורו. אז ורק אז יקרא את התוכן בעיון רב יותר.
  • לך פחות מ-10 שניות לתפוס את תשומת ליבו של הגולש ולשמור עליה! הימנע מעומס טקסט, השתמש ברווח הלבן על מנת לאזן את הדף, השתמש בצבעוניות או באימג'ים גראפיים על מנת להפריד בין נושאים ורעיונות.
  • הגולש אינו אוהב מחסומים בדרכו למידע! ככל שתקשה עליו להגיע למידע, הגולש שלך ינסה פחות, וסבירות נמוכה שישוב לאתרך בעתיד. הייה זהיר בכמות האינפורמציה שאתה מבקש בתמורה לגלישה באתרך.

דרג את יעילות האתר שלך:

לא נכון נכון
חברה ללא אתר אינטרנט מוגבלת גיאוגרפית ותדמיתית בסביבה העסקית המודרנית, היעדר אתר מונע התפתחות עסקית ומשדר חוסר רצינות.

היה נוכח ברשת, וודא שישנה תאימות בין האתר ובין החומר השיווקי של החברה, לקוחות מעריכים המשכיות ועקביות המשדרות אמינות.

שימוש בפתיח ארוך, תפריט שאינו אקטיבי ובקשת הרשמה או תשלום מאריכים את זמן ההגעה למידע ועלולים לגרום ל"נשירה" של גולשים בדרך. אפשר קלות ניווט לכל דף באתר, הגעה מהירה למידע הרלבנטי.
לכל דף באתרך יש ליצור כתובת URL שונה.
אם אינך מעדכן את תוכן האתר באופן קבוע, הימנע משימוש בסלנג עדכני שיישמע ארכאי בעוד תקופה קצרה. עצב את האתר כך שיהיה רלוונטי גם ללקוחות קיימים. עדכן את התוכן לפחות בכל רבעון ודאג ליידע את קהל לקוחותיך.
הזנחת המעקב אחר התנהגות הגולשים עלולה להפחית מיעילות האתר, אתה מחמיץ כלי משמעותי לבחינת יעילות המאמצים השיווקיים שלך. בחינה שבועית של הסטטיסטיקות הנה מקור מידע חשוב ביותר לאילו דפים הם הפופולאריים ביותר, זמן השהייה הממוצע ומאיזה URL הגיעו.
הימנע מבקשת פרטים אישיים רבים, ישנן דרכים אחרות להשיג מידע על לקוחותיך. הזמן יצירת קשר בצורה פשוטה ושאינה מאיימת. אפשר לגולש לקבל מידע שיגרום לו להרגיש בנוח על מנת ליצור קשר, דוגמת FAQs, הזמנה להירשם ל-Newsletter ועוד.
כלים אלה הופכים במהירות ל"מה לא לעשות" בסטנדרטים של עיצוב אתרים.
 
השתדל להמעיט בכלים "רועשים" כגון סאונד שעולה אוטומטית או פופ-אפ. תן לגולש להחליט אם ברצונו להאזין למוסיקה או לא. 
 

 

 


מאת:

אבי שוורץ

מומחה לשיווק ארגונים בתחום הבריאות ומנכ"ל חברת "שניר אפיקי ניהול בע"מ", המתמחה במתן פתרונות שיווק ומכירה ייחודיים עבור ארגונים בתחום הבריאות, בעל מוניטין של מעל ל- 20 שנה בתחום. avis@snir1.org.il

 

 

 
 

 

 

  

Tel:    1-800-33-00-13    l     Fax:   03-7256147   l   Email: contact@shanisnir.co.il    

      כל הזכויות שמורות  ©  2012